Eyvah Tedaviye İkna Edemiyoruz

Anestezi altında diş tedavileri (sedasyon ve genel anestezi)

Özellikle tedaviden çok korkan ya da küçük yasta uzun işlemleri tolere edemeyecek miniklere rahatlıkla uygulanabilir. tek seansta tüm isler bitirilebilir. Sağlıklı bir kişide ve doğru şartlarda yapılan bir anestezide komplikasyon gelişme olasılığı oldukça düşüktür. Hastalarımızın anesteziye uygun aday olup olmadıkları pediatristi ve genel anestezi uzmanı ile birikte değerlendirilmelidir.

İşlem yapabilmek için hastanın genel sağlık durumu ve yapılacak işlemin süresi göz önünde bulundurularak genel anestezi ya da sedasyon uygulamalarından birine karar verilir.

Sedasyon nedir?

Sedasyon çeşitli tedaviler sırasında hastaları rahatlatmak için ilaç uygulanmasıdır. Günümüzde diş hekimliğinde sıklıkla kullanılan bir yöntemdir. Sedasyonunda verilen ilacın tipine ve dozuna göre düzeyine ayarlanır buna göre hastanın bilincinin açık olduğu sedasyon tipine (yani sözlü iletişim sağlanabilen sedasyon) bilinçli sedasyon, daha derin uyku durumunda olduğu sedasyon tipine de derin sedasyon denilebilir.  Her iki durumda da sedasyon sırasında hastanın kendi solunumu korunur. sedasyon diş hekimliğinde daha çok kısa sureli işlemlerde tercih edilmektedir. uzun ve çok ağrı olması beklenen işlemlerde sedayon uygun değildir. Bu durumda genel anestezi cok daha güvenli bir uygulamadır.

Unutmayınız ki elimizdeki bu tedavi yöntemlerinde ilk öncelik güvenliktir. Bu nedenle bu işlemler diş hekiminin muayenehanede kendi başına uygulayabileceği uygulamalar değildir. Mutlaka anestezi ve reanimasyon uzmanı bir tip hekiminin uygulamayı bizzat yapması gerekir. Bu uygulamaları uygun izne sahip tedavi merkezlerinde ve hastanelerde yapmaktayız.